دستگاه سانترال چيست؟
تکنولوژي سانترال پاناسونيک به منظور پاسخگويي به تماس هاي ورودي و هدايت آنها به داخلي هاي مورد نظر استفاده ميشود. براي مثال وقتي با يک شرکت بزرگ تماس بگيريد و با يک قسمت خاص مثلا بخش مديريت بخواهيد صحبت کنيد، بايد يک نفر باشد که شما را به مدير متصل کند. اما به محض اينکه تماس شما پاسخ داده شد يک صداي ضبط شده چنين پاسخ ميدهد: خوش آمديد … براي ارتباط با اپراتور کليد 0، براي ارتباط با بخش فروش کليد1، براي ارتباط با بخش پشتيباني فني کليد 3 و ….»
با اين راهنمايي گويا شما متوجه ميشويد که براي ارتباط با مدير شرکت بايد چه کليدي را فشار دهيد. بعد از چند ثانيه به صورت خودکار تلفن مدير به صدا در ميآيد و شما با او صحبت ميکنيد. به اين تکنولوژي سانترال گفته ميشود.
دستگاه سانترال چطور کار ميکند؟
سانترال يک شبکه تلفني داخلي است که براي شرکتها و ارگان هاي بزرگ استفاده ميشود. در اين تکنولوژي ميتوان چند خط شهري را به تعداد زيادي خطوط داخلي متصل کرد. در واقع به جاي اينکه چندين خط تلفن را در اختيار مشتريان يا کساني که قصد دارند با شما تماس بگيرند، قرار دهيد، تنها يک خط تلفن به آنها ميدهيد. سپس شماره داخلي خود را در پرانتز و در مقابل شماره قرار ميدهيد.
مطالعه کنيد! تلفن سانترال چيست و چگونه کار ميکند؟
براي مثال شرکت شما 8 قسمت مختلف دارد. براي اينکه هر يک از اين قسمتها بتواند همزمان با تلفن صحبت کند، به 8 خط شهري نياز داريد. اما با تهيه يک دستگاه سانترال شما تعداد کمتري خط شهري تهيه و سپس آنها را به 8 داخلي تقسيم ميکنيد. به طوري که هر يک از قسمتهاي شرکت تلفن داشته باشند.
از مزيت هاي اين روش اينکه همه قسمتها همزمان ميتوانند با تلفن صحبت کنند. در اين صورت خط اشغال نمي شود. مثلا اگر مدير مجموعه در حال صحبت کردن با تلفن است، همزمان تلفن يکي از اتاق هاي کنار به صدا در ميآيد. اين فناوري به افزايش راندمان کاري شرکتها کمک زيادي کرده است.
براي استفاده از دستگاه سانترال بايد براي هر 3 بخش، يک خط شهري در نظر بگيريد. براي مثال اگر شرکت شما 15 کارمند در بخش هاي مختلف دارد، به 5 خط شهري نياز داريد. در واقع با هر خط شهري ميتوان 3 داخلي ايجاد کرد.
مزيت هاي استفاده از دستگاه سانترال پاناسونيک
پاناسونيک يکي از شرکت هاي معتبر در زمينه توليد محصولات ديجيتال است. دستگاه سانترال يکي از جديدترين و بروزترين توليدات اين برند محسوب ميشود. از جمله مزيت هاي دستگاه سانترال پاناسونيک ميتوان به موارد زير اشاره کرد:
منشي خودکار
يکي از کاربردهايي دستگاه سانترال پاناسونيک داشتن يک منشي خودکار است که به طور شبانه روزي تماس هاي ورودي را پاسخ ميدهد. با وجود اين تکنولوژي نياز شرکت به يک نيرو براي پاسخ دادن به تلفن کمتر ميشود. همچنين منشي خودکار بلافاصله بعد از اولين بوق به تماس هاي ورودي پاسخ مي دهد. از سوي ديگر به دليل اينکه برخي از تماس هاي ورودي در ساعات غيراداري صورت ميگيرد، منشي خودکار قادر به پاسخگويي جهت راهنمايي خواهد بود.
استفاده بهينه از خطوط شهري کم
زماني که تعداد زيادي کارمند در شرکت مشغول کار باشند و هر يک عهده دار يک مسئوليت خاص باشد، با خطوط شهري ميتوان براي هر يک از آنها يک خط داخلي تهيه کرد. در اين صورت هر يک از کارمندان به طور مشخص ميدانند کدام تماس مربوط به آنهاست. پس وقت و زمانشان صرف پاسخگويي به تماس هاي همکارانشان نمي شود. همچنين مسئوليتها و وظايف در پاسخگويي به تلفن براي هر يک از کارمندان مشخص ميشود که تداخلي با هم پيدا نمي کند.
ارتباطات داخلي رايگان ميشود
يکي ديگر از مزيتها و قابليت هاي دستگاه سانترال ارتباط بين خطوط داخلي در شرکت است. به طوري که ارتباط تلفني داخل سازماني رايگان و راحت ميشود. اين قابليت براي شرکتها و سازمان هاي بزرگ کاربرد دارد. زماني که يکي از کارمندان بخواهد با بخش ديگر سازمان ارتباط برقرار کند، تماس او راحت و بدون هزينه خواهد بود. با اين قابليت ارتباطات بين کارمندان سريع تر و بدون هزينه انجام ميشود که بازدهي شرکت را بيشتر ميکند.
مطالعه کنيد! تاريخچه ساخت تلفن سانترال
امکان بررسي شبکه تلفن هاي شرکت به صورت لحظه اي
از ديگر قابليت هايي استفاده از دستگاه سانترال بايد به قابليت گزارشگيري و مانيتورينگ لحظه به لحظه شبکه تلفن هاي شرکت اشاره کرد. به طوري که مديريت شرکت ميتواند تمامي تماس هاي ورودي را تحت نظر داشته باشد. در صورت اهميت هر يک از تماسها و در صورت نياز به بررسي آنها، اطلاعات لحظه به لحظه در اختيار مدير و يا ساير کارکنان شرکت قرار ميگيرد.
قابليت تنظيم محدوديت تماس
تنظيم محدوديت زماني کاربرد دارد که شرکت بخواهد از تماس کارکنان با خارج از سيستم جلوگيري کند. اين کار اغلب به منظور جلوگيري از اتلاف وقت و هزينه صورت ميگيرد. براي مثال جلوگيري از تماس کارکنان با شماره هاي خارج از کشور يکي از اين موارد است. در حالي که شرکت به اين نوع تماسها هيچ نيازي ندارد و کارکنان تنها براي امور شخصي از تلفن شرکت استفاده ميکنند. با وجود اين قابليت، کنترل و مديريت شرکت به شکل راحت تر و محترمانه تري انجام ميشود.
سانترال امنيت بالاي تماسها را تضمين ميکند
امنيت بالاي تماسها و شبکه هاي داخلي سازمان يکي از مهمترين مواردي است که بايد در دستگاه سانترال مورد توجه قرار بگيرد. البته در سانترال پاناسونيک به اين موضوع توجه زيادي شده است. در صورت استراق سمع تماس هاي ورودي و خروجي سازمان ممکن است بخشي از اطلاعات توسط رقبا ربوده است. اين موضوع ممکن است صدمات زيادي را متوجه شرکتها و سازمانها کند. اين در حالي است که دستگاه سانترال پاناسونيک با اطمينان بالا، از ورود شخص سوم در مکالمات جلوگيري ميکند.
جلوگيري از اتلاف وقت مشتريان
يکي ديگر از مزيت هاي استفاده از دستگاه سانترال پاناسونيک جلوگيري از اتلاف وقت مشتريان و تماس هاي ورودي است. به طوري که با پاسخگويي سريع و به موقع و راهنمايي سريع تماس گيرنده به داخلي مورد نظر از اتلاف وقت او جلوگيري ميشود. همچنين به دليل اينکه با داخلي هاي متعدد هيچ خطي اشغال نمي شود، تماس گيرنده در زمان کوتاه با داخلي مورد نظر تماس برقرار ميکند.
درباره این سایت