دستگاه سانترال?


دستگاه سانترال چيست؟


تکنولوژي سانترال پاناسونيک به منظور پاسخگويي به تماس هاي ورودي و هدايت آنها به داخلي هاي مورد نظر استفاده مي‎شود. براي مثال وقتي با يک شرکت بزرگ تماس بگيريد و با يک قسمت خاص مثلا بخش مديريت بخواهيد صحبت کنيد، بايد يک نفر باشد که شما را به مدير متصل کند. اما به محض اينکه تماس شما پاسخ داده شد يک صداي ضبط شده چنين پاسخ مي‎دهد: خوش آمديد … براي ارتباط با اپراتور کليد 0، براي ارتباط با بخش فروش کليد1، براي ارتباط با بخش پشتيباني فني کليد 3 و ….»


با اين راهنمايي گويا شما متوجه مي‎شويد که براي ارتباط با مدير شرکت بايد چه کليدي را فشار دهيد. بعد از چند ثانيه به صورت خودکار تلفن مدير به صدا در مي‎آيد و شما با او صحبت مي‎کنيد. به اين تکنولوژي سانترال گفته مي‎شود.


دستگاه سانترال چطور کار‏ مي‎‎کند؟


سانترال يک شبکه تلفني داخلي است که براي شرکت‎ها ‎و ارگان هاي بزرگ استفاده مي‎شود. در اين تکنولوژي مي‎توان چند خط شهري را به تعداد زيادي خطوط داخلي متصل کرد. در واقع به جاي اينکه چندين خط تلفن را در اختيار مشتريان يا کساني که قصد دارند با شما تماس بگيرند، قرار دهيد، تنها يک خط تلفن به آنها مي‎دهيد. سپس شماره داخلي خود را در پرانتز و در مقابل شماره قرار مي‎دهيد.



مطالعه کنيد! تلفن سانترال چيست و چگونه کار مي‌کند؟



براي مثال شرکت شما 8 قسمت مختلف دارد. براي اينکه هر يک از اين قسمت‎ها ‎بتواند همزمان با تلفن صحبت کند، به 8 خط شهري نياز داريد. اما با تهيه يک دستگاه سانترال شما تعداد کمتري خط شهري تهيه و سپس آنها را به 8 داخلي تقسيم مي‎کنيد. به طوري که هر يک از قسمت‎هاي شرکت ‎تلفن داشته باشند.


از مزيت هاي اين روش اينکه همه قسمت‎ها ‎همزمان مي‎توانند با تلفن صحبت کنند. در اين صورت خط اشغال نمي شود. مثلا اگر مدير مجموعه در حال صحبت کردن با تلفن است، همزمان تلفن يکي از اتاق هاي کنار به صدا در مي‎آيد. اين فناوري به افزايش راندمان کاري شرکت‎ها ‎کمک زيادي کرده است.


براي استفاده از دستگاه سانترال بايد براي هر 3 بخش، يک خط شهري در نظر بگيريد. براي مثال اگر شرکت شما 15 کارمند در بخش هاي مختلف دارد، به 5 خط شهري نياز داريد. در واقع با هر خط شهري‏ مي‎‎توان 3 داخلي ايجاد کرد.


مزيت هاي استفاده از دستگاه سانترال پاناسونيک


پاناسونيک يکي از شرکت هاي معتبر در زمينه توليد محصولات ديجيتال است. دستگاه سانترال يکي از جديدترين و بروزترين توليدات اين برند محسوب مي‎شود. از جمله مزيت هاي دستگاه سانترال پاناسونيک مي‎توان به موارد زير اشاره کرد:


منشي خودکار


يکي از کاربردهايي دستگاه سانترال پاناسونيک داشتن يک منشي خودکار است که به طور شبانه روزي تماس هاي ورودي را پاسخ مي‎دهد. با وجود اين تکنولوژي نياز شرکت به يک نيرو براي پاسخ دادن به تلفن کمتر مي‎شود. همچنين منشي خودکار بلافاصله بعد از اولين بوق به تماس هاي ورودي پاسخ مي دهد. از سوي ديگر به دليل اينکه برخي از تماس هاي ورودي در ساعات غيراداري صورت مي‎گيرد، منشي خودکار قادر به پاسخگويي جهت راهنمايي خواهد بود.


استفاده بهينه از خطوط شهري کم


زماني که تعداد زيادي کارمند در شرکت مشغول کار باشند و هر يک عهده دار يک مسئوليت خاص باشد، با خطوط شهري مي‎توان براي هر يک از آنها يک خط داخلي تهيه کرد. در اين صورت هر يک از کارمندان به طور مشخص مي‎دانند کدام تماس مربوط به آنهاست. پس وقت و زمانشان صرف پاسخگويي به تماس هاي همکارانشان نمي شود. همچنين مسئوليت‎ها ‎و وظايف در پاسخگويي به تلفن براي هر يک از کارمندان مشخص مي‎شود که تداخلي با هم پيدا نمي کند.


ارتباطات داخلي رايگان ميشود


يکي ديگر از مزيت‎ها ‎و قابليت هاي دستگاه سانترال ارتباط بين خطوط داخلي در شرکت است. به طوري که ارتباط تلفني داخل سازماني رايگان و راحت مي‎شود. اين قابليت براي شرکت‎ها ‎و سازمان هاي بزرگ کاربرد دارد. زماني که يکي از کارمندان بخواهد با بخش ديگر سازمان ارتباط برقرار کند، تماس او راحت و بدون هزينه خواهد بود. با اين قابليت ارتباطات بين کارمندان سريع تر و بدون هزينه انجام مي‎شود که بازدهي شرکت را بيشتر مي‎کند.


مطالعه کنيد! تاريخچه ساخت تلفن سانترال


امکان بررسي شبکه تلفن هاي شرکت به صورت لحظه اي


از ديگر قابليت هايي استفاده از دستگاه سانترال بايد به قابليت گزارشگيري و مانيتورينگ لحظه به لحظه شبکه تلفن هاي شرکت اشاره کرد. به طوري که مديريت شرکت مي‎تواند تمامي تماس هاي ورودي را تحت نظر داشته باشد. در صورت اهميت هر يک از تماس‎ها ‎و در صورت نياز به بررسي آنها، اطلاعات لحظه به لحظه در اختيار مدير و يا ساير کارکنان شرکت قرار مي‎گيرد.


قابليت تنظيم محدوديت تماس


تنظيم محدوديت زماني کاربرد دارد که شرکت بخواهد از تماس کارکنان با خارج از سيستم جلوگيري کند. اين کار اغلب به منظور جلوگيري از اتلاف وقت و هزينه صورت مي‎گيرد. براي مثال جلوگيري از تماس کارکنان با شماره هاي خارج از کشور يکي از اين موارد است. در حالي که شرکت به اين نوع تماس‎ها ‎هيچ نيازي ندارد و کارکنان تنها براي امور شخصي از تلفن شرکت استفاده مي‎کنند. با وجود اين قابليت، کنترل و مديريت شرکت به شکل راحت تر و محترمانه تري انجام مي‎شود.


سانترال امنيت بالاي تماسها را تضمين ميکند


امنيت بالاي تماس‎ها ‎و شبکه هاي داخلي سازمان يکي از مهمترين مواردي است که بايد در دستگاه سانترال مورد توجه قرار بگيرد. البته در سانترال پاناسونيک به اين موضوع توجه زيادي شده است. در صورت استراق سمع تماس هاي ورودي و خروجي سازمان ممکن است بخشي از اطلاعات توسط رقبا ربوده است. اين موضوع ممکن است صدمات زيادي را متوجه شرکت‎ها ‎و سازمان‎ها ‎کند. اين در حالي است که دستگاه سانترال پاناسونيک با اطمينان بالا، از ورود شخص سوم در مکالمات جلوگيري مي‎کند.


جلوگيري از اتلاف وقت مشتريان


يکي ديگر از مزيت هاي استفاده از دستگاه سانترال پاناسونيک جلوگيري از اتلاف وقت مشتريان و تماس هاي ورودي است. به طوري که با پاسخگويي سريع و به موقع و راهنمايي سريع تماس گيرنده به داخلي مورد نظر از اتلاف وقت او جلوگيري‏ مي‎‎شود. همچنين به دليل اينکه با داخلي هاي متعدد هيچ خطي اشغال نمي شود، تماس گيرنده در زمان کوتاه با داخلي مورد نظر تماس برقرار‏ مي‎‎کند.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : شرکت ,سانترال ,دستگاه ,داخلي ,تلفن ,صورت ,دستگاه سانترال ,سانترال پاناسونيک ,براي ارتباط ,براي مثال ,منشي خودکار ,دستگاه سانترال پاناسونيک
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Lisa دفتر مرکزی کانونهای خدمت رضوی شهرستان محمودآباد مترجمی زبان ترکی استانبولی معرفي کتاب مرکز بزرگ دانلود شخصی باران بصیرت اخبار پایانی سعید عزتی